
Angrenare roata Piese moto

Angrenare roata pentru Top branduri de motociclete
Transmisia finală a motocicletei transferă cuplul motor de la motor către roata din spate. Pune în mișcare motocicleta.
Tipuri de transmisii finale de motocicletă
- Cu lanț. Cuprinde următoarele elemente:
- Pinioane. Pinioanele de acționare primesc cuplul motor de la arborele de ieșire a transmisiei, iar cele acționate - îl transmit către roată. Aceste piese de schimb nu au o durată de viață delimitată.
- Lanț. Transferă cuplul motor de la pinionul de acționare la cel acționat. Un înveliș special îl protejează împotriva umezelii și prafului. În funcție de tipul construcției, lanțul poate rezista până la 10 000 sau chiar peste 30 000 km.
- Cu curea. Principala componentă este cureaua cu dinți pe interior. Este poziționată pe scripeți, între care transmite cuplul motor, putând rezista până la 100 000 km. Durata exactă este specificată de producătorul motocicletei.
- Cu cardan. Este un mecanism complex, care constă dintr-o articulație cardanică și un arbore care conectează roțile dințate. Una dintre ele se află în cutia de transmisie, iar cealaltă este prinsă de butucul roții spate. La automobilele moderne, arborii au de obicei un înveliș de protecție. Durata de viață a acestui sistem nu este bine definită, însă este una dintre cele mai lungi.
Defecțiuni: cauze și simptome
- Uzarea dinților curelei sau verigilor lanțului. Apare în urma uzurii naturale. Cauzează vibrații la frânarea bruscă și sunete ciudate atunci când motocicleta este condusă.
- Ruperea lanțului sau curelei. Apare în urma uzurii critice sau folosirii componentei pentru o perioadă mai lungă decât cea recomandată. Uzarea prematură și ruperea acestor piese se datorează sarcinilor înalte și murdăriei. Când lanțul sau cureaua se rupe, veți auzi un pocnet puternic. Dacă vehiculul rulează la o viteză mare, cureaua sau lanțul poate cădea complet.
- Deteriorarea și jocul elementelor transmisiei finale de tip cardanic a motocicletei. Apar în special în urma impactului puternic din timpul unui accident rutier. Puteți auzi un scârțâit venind de la unitate, iar învelișul de protecție se rupe. Deasemenea, la schimbarea uleiului puteți observa în compoziția acestuia așchii de metal.
- Ciobirea și alte defecte ale pinioanelor. Din cauza lor, motocicleta va produce sunete neobișnuite în timpul mersului și smucituri la accelerare. Asemenea defecte sunt provocate de exploatarea neatentă a motocicletei pe teren accidentat sau căderea acesteia.
Sfaturi despre întreținerea și înlocuirea transmisiei finale a motocicletei
- Unitatea trebuie întreținută conform recomandărilor din manualul de reparații a motocicletei. De exemplu, acolo este specificat cât de des trebuie lubrifiate piesele mobile ale sistemului. Rețineți că dacă trebuie să conduceți motocicleta pe vreme ploioasă sau în zone cu foarte mult praf, unitatea va avea nevoie de întreținere suplimentară.
- Curățarea trebuie realizată ținându-se cont de tipul componentelor. De exemplu, unele lanțuri trebuie tratate cu substanțe chimice speciale.
- Ocazional trebuie verificată și reglată tensiunea transmisiei cu lanț.
- Atunci când schimbați pinioanele, asigurați-vă că sunt aliniate.
- Se recomandă schimbarea tuturor componentelor unității în același tip. În acest fel reduceți probabilitatea necesității reparației acestora în viitorul apropiat.
AUTODOC: doar piese de înaltă calitate pentru motociclete
Doriți să cumpărați piese de schimb de înaltă calitate, rapid și fără bătăi de cap? Descoperiți gamade produse din catalogul magazinului nostru online și plasați comanda cu doar câteva clicuri, fără să ieșiți din casă. Aici puteți cumpăra componente pentru transmisia finală a motocicletei și alte produse. În timpul promoțiilor, multe piese de schimb sunt disponibile la prețuri incredibil de mici.
O gamă de piese noi pentru motociclete
Vă recomandăm cele mai vândute produse din categoria Angrenare roata. Următoarele piese de schimb pentru motocicleta sunt cel mai des comandate de clienții noștri.