Sistemul de esapament Piese moto

Sistemul de esapament pentru Top branduri de motociclete
Sistemul de eșapament al motocicletei are rolul de a răci și evacua gazele de eșapament de la motor. În plus, acesta atenuează zgomotul din timpul funcționării motorului.
Principalele componente ale sistemului de eșapament al motocicletei
- Sonda lambda. Măsoară cantitatea de oxigen din gazele de eșapament și transmite un semnal corespunzător către unitatea de control a motorului. Aceasta din urmă corectează, în caz de nevoie, raportul aer-combustibil din amestec. durata de viață a piesei este de aproximativ 60 000 km și depinde de calitatea combustibilului folosit.
- Convertor catalitic. Provoacă o reacție chimică ce reduce toxicitatea gazului de eșapament. Această procedură necesită o temperatură de peste 250 °C. Componenta este instalată după sonda lambda. Durata sa de viață este limitată.
- Rezonator. Reduce densitatea gazelor de eșapament și presiunea acestora. Acest lucru previne blocarea portului de evacuare din cauza contrapresiunii. Producătorii nu menționează, de obicei, durata de viață a componentei.
- Tobă finală. Se află la sfârșitul țevei de eșapament și are rolul de reducere a zgomotului. Este realizată din carbon sau metal: oțel, aluminiu, titan. Aceste componente ale sistemului de eșapament al motocicletei pot fi de două tipuri: care absorb sunetul și rezonatoare. Ultimele nu absorb sunetul, ci îl dispersează. Componenta nu are o durată de viață definită.
- Garnituri și inele de etanșare. Acestea etanșează toate conexiunile unității și previn scurgerea substanțelor toxice. Trebuie înlocuite la nevoie.
- Elemente de fixare. Conectează sigur piesele și de obicei au o durată lungă de viață.
Defecțiuni: cauze și simptome
- Toba finală înfundată. După utilizarea prelungită, pe partea interioară a componentei se depune funingine. Acest lucru este indicat de reducerea puterii motorului.
- Convertorul catalitic înfundat. Motivul în constituie arderea incompletă a combustibilului și pătrunderea uleiului în interiorul sistemului. Ambele lucruri se îmtâmplă din cauza unei defecțiuni la motor. Cu un convertor catalitic înfundat, motorul va funcționa greoi.
- Deteriorare mecanică. Apare în urma unui impact, ce determină oxidarea elementelor metalice. De regulă, defecțiunea poate fi detectată în timpul verificării.
- Deteriorare termică. Se întâmplă din cauza pătrunderii uleiului și combustibilului pătrund în sistemul de evacuare. În timpul funcționării motorului se pot auzi sunete ciudate.
Sfaturi despre întreținerea și reparația componentelor sistemului de eșapament a motocicletei
- Evitați expunerea componentelor la umezeală. Schimbările bruște de temperatură, determinate de pătrunderea apei din bălți pe țevile fierbinți, duc la distrugerea metalului.
- Protejați componentele împotriva deteriorării mecanice. Chiar și cele mai mici zgârieturi pot duce rapid la apariția și dezvoltarea coroziunii.
- Întrețineți motorul. În special, vibrațiile în exces slăbesc elementele de fixare ale unității, iar particulele de ulei și combustibil nears blochează țevile.
AUTODOC: doar piese de înaltă calitate pentru motociclete
Doriți să cumpărați componente pentru sistemul de eșapament al motocicletei și să primiți rapid produsele? Comandați online pe AUTODOC. Vom procesa imediat comanda și vom organiza livrarea rapidă a acesteia. Nu uitați că în timpul promoțiilor, derulate în mod frecvent în magazinul nostru online, multe componente sunt mult mai ieftine.
O gamă de piese noi pentru motociclete
Vă recomandăm cele mai vândute produse din categoria Sistemul de esapament. Următoarele piese de schimb pentru motocicleta sunt cel mai des comandate de clienții noștri.







